הנסיכה שלא נשקה לצפרדע… מאת: מירה שנער

הנסיכה שלא נשקה לצפרדע… מאת: מירה שנער

על אף שהבטיחה לה לההפך לנסיך חלומות הנסיכה בחרה לא לנשק את הצפרדע….

רוב הנשים היו מנשקות את הצפרדע המבטיחה לההפך לנסיך החלומות.

האם את היית מנשקת את הצפרדע?

נשות הקריירה שהצליחו לעלות בסולם התפקידים ולהגיע לשכר מאוד גבוה לא התפתו לנשק את הצפרדע שהבטיחה להם לההפך לנסיך החלומות.

הן העדיפו למכור אותה תמורת כסף טוב! (צפרדע מדברת , זוהי מציאה מיוחדת!)

להצליח בעסקים פרושו להפסיק לחלום על נסיכים ופנטזיות, לעבוד קשה במשך שעות ארוכות, לשאוף כל הזמן, להתקדם בסולם התפקידים ולחשוב על כסף, כן, לא להתבייש לחשוב על כסף ובגדול. כל זאת מבלי לחוש רגשי אשמה על “מחיר האמהות”. את תפקידי האמהות הן מחלקות עם בני המשפחה או עם מספר מטפלות במהלך שעות העדרויותיהן הארוכות.

גב’ גבי זידלמייאר מהמנהלות הבכירות של חברתHP הסבירה באנגלית רהוטה שהיא מודעת למחיר המשפחתי הכבד שהיא משלמת על העדרותה במשך שעות ארוכות מהבית. זכור לה מקרה “כואב” בו כל המשפחה יצאה לאכול במסעדה, אחד הבנים השתובב נפל וניפצע, הילד רץ ישר לאביו ובכה על ברכיו, ואילו ממנה הילד התעלם לחלוטין כאילו לא היתה שם כלל.

גב’ ציפי ליבני שרת החוץ בטוחה ש”מה שנכון לה נכון גם לילדים שלה” היא משוכנעת שהילדים שלה יודעים להעריך שהיא אמא אוהבת גם אם היא לא נימצאת שם לידם. היא החליטה ללכת לפוליטיקה ולהוות מודל חי ומצליח לכל הנשים בארץ, וזה מה שחשוב בעיניה .

מסתבר על פי המחקרים שרוב הנשים בארץ עדיין חולמות על הנסיך ש”הצפרדע” הבטיחה שיופיע, הן לא אגרסיביות לא דורשות שכר גבוה, הן עדיין מקבלות שכר נמוך ב70% משכר הגברים. חלקן מסתפקות בעבודה חלקית. נשים באחוזים גבוהים יותר מגברים, הן סקפטיות ואינן מאמינות ביכולתן להצליח בניהול מיזם חדש, הן חסרות את שלוש התכונות המביאות הצלחה בעולם העסקים – Driven, Passion, Career

גב’ רוני רוס מנכ”לית פנורמה הסבירה שהבעיה שלנו – הנשים – היא בעובדה שאנו ויתרנו מלכתחילה ואיננו לוקחות אחריות מלאה על פרנסת הבית, אנו משאירות תפקיד זה על כתפי הבעל בלבד. לנו הנשים ברור שאנו מביאות את המשכורת השניה בבחינת ”Nice to have”. המעורבות שלנו נישארת בתחום הבית, אנו מחליטות לאן לנסוע

לחופש, באיזה חוגים ישתתף הילד, אך אין אנו מעורבות למשל בשיקולים לבחירת המשכנתא המתאימה למשפחה. הנשים לא מסתכלות על הקרירה שלהן כמנוף כלכלי של כל המשפחה, הן מסתפקות במיצוב מקומן כמשכורת שניה.

רות סופר ועו”ד דניאלה דויטש פעילות בשיפור מעמד האישה בעירית תל אביב, יוזמות קורסים לפיתוח העצמה נשית. הקורסים עוסקים במיומנויות ניהול פיננסי, ניהול עיסקי, מונחים מבלבלים בשוק ההון ונגישות למוקדי קבלת החלטות.

נשות “מסע נשי” ריקי כהן, ניצה דוידוב ומירה שנער מקיימות מפגשי העצמה לנשים. תוך כדי טיול ברחבי הארץ הן יוזמות מיפגשים, עם נשים “פורצות דרך” שהצליחו לבצע ולהגשים חלום, וגם עם כאלה שהצליחו למנף את עצמן ואת כספן.

זוהי העצמה נשית בעזרת מיפגש בלתי אמצעי עם נשים שהן מודלים של חיקוי.

הנשים של "מסע נשי" לומדות שכדאי לנשק את הצפרדע לחלום ולפנטז ומיד כשמופיע נסיך החלומות לבנות איתו יחד את העסקים העתידיים …..

מאמר זה מופיע בבלוג "מסע נשי" המנוהל ע"י מירה שנער http://masanashi.wordpress.com/2009/02/

שתפי ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp chat