"מסע נשי"… חוויה אחרת… בהודו | 3.11.24 – 20.10.24

"מסע נשי"… חוויה אחרת… בהודו | 3.11.24 – 20.10.24

15 ימים בליווי ריקי כהן  (קבוצה 70)

"מסע נשי" בעקבות השירה, האמנויות והא.נשים…

יום 1 – 20.10 – אל הודו.. עם ערב, נמריא אל הודו בטיסה ישירה וקצרה אל דלהי, בת ננחת בבוקר המחרת.

יום 2 – 21.10 – דלהי הבירה – לאחר התארגנות ומנוחה קצרה, נצא אל דלהי – המטרופולין המדהים של הודו. נסייר בעיר העתיקה ובצ'אנדני צ'וק – הרחוב העמוס והססגוני ביותר בעיר, אשר מסמל יותר מכל את האווירה הכל כך מיוחדת של הודו. נבקר באתר שריפת גופתו של אבי האומה ההינדית: גנדי, נטייל בשווקים, נתמלא בריחות המשכרים ונחוש את ההמולה המיוחדת לעיר הבירה. נלון בדלהי.

יום 3 – 22.10 – אל העיר הלבנה – פושקאר – עם עלות השחר נשים את פעמינו אל תחנת הרכבת, שוקקת החיים. בנסיעת רכבת, מהמשובחות של הודו, נגיע אל העיר אג'מר וממנה אל פושקאר: עיירה קטנה וציורית. מהיותה מקודשת להינדים, אסורה בפושקאר אכילת בשר ושתית אלכוהול ואנו נשתלב באווירת המקום. נבקר היום במקדש היחיד בהודו המוקדש לאל הבורא – לברהמה. עולי רגל, נזירים ורוכלים, מקדש בתוך שוק… חוויה. עם ערב נתנסה בארוחה הודית צמחונית, בה נטעם מהמטבח המקומי.. נלון בפושקאר.

יום 4 – 23.10 – אג'מר: הקהילה הסופית – אג'מר, העיר המוסלמית, מאכלסת בתוכה את המרכז הסופי המיוחד לשלום. ניפגש עם אנשי הקהילה, נשמע מפי מנהיג הקהילה ואשתו על מהות המקום ונוכל להתרשם מבית ספר מיוחד במינו. לאחר הביקור, נחזור לפושקאר לטיול סביב האגם: פושקאר נבנתה על המים ואנשיה מקיימים את הטקסים והפולחנים מימים ימימה. כאן נפגוש בשלל טיפוסים: נפגוש בסהדואים ותמהונים לצד מאמינים וסוחרים הממלאים את סמטאותיה. נלון בפושקאר.

יום 5 – 24.10 –. התבודדות בטבע, מירה באי והקהילה הישראלית – עם בוקר נצא לסיור בטבע שמסביב לעיירה. השקט, המקדשים הקטנים הפזורים סביב, בעלי החיים.. כולם משרים כאן אווירה של שלווה. את המשך היום נקדיש לביקור בעיירתה של מירה באי, המשוררת הגדולה של הודו. נשוחח על תנועת הבהקטי, נקרא משירתה, נבקר במקדש שלה וננסה להבין מהי התמסרות… בהמשך נחזור לפושקאר להתארח בבית חברתי במיוחד. נפגוש חברים, נבקר בבית חב"ד המקומי וניפגש עם קהיליית הישראליים היושבת כאן ונשמע מהם על אורחות החיים במקום. נלון בפושקאר.

יום 6 – 25.10 – מהשקט אל ההמולה, אל ג'איפור – העיר הורודה – לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה אל ג'איפור – בירת רג'סטאן התוססת. בדרכנו נבקר במקום מיוחד ומופלא – "בית הספר ליחפנים" – כן, יש לנו מה ללמוד.. גם מהם. נמשיך לגאיפור לסיור ריקשות מהמם חושים, ברחובות העיר הצבעונית ונצפה ב'האווה מאהאל '- ארמון הרוחות שהוקם במיוחד כדי לאפשר לנשות החצר לצפות בחיים שמחוץ לארמון ובשווקי העיר ההומה ובבתי האופנה המקומית. נלון בג'איפור.

יום 7 – 26.10 – מבצרים, ארמונות ונשים… עם בוקר, נעלה רכובות על גבי פילים אל מבצר אמבר (ממש כמו נשות המהרג'ות.. מי שתבחר לא לעלות על הפילים תעשה את העלייה בג'יפ). נסייר באולמות המפוארים, נלמד על הארכיטקטורה המיוחדת למקום ונחוש בהדי העבר. נבקר גם בארמון העיר המשמש גם למגורי המהרג'ה הנוכחי ומשפחתו, ונלמד על האמנויות הרג'סטניות העתיקות. אחר הצהריים נבקר את ארגון הנשים האקדמאיות של אוניברסיטת רג'סטאן, קבוצת נשים פעלתניות וחזקות הפועלות רבות למען נשות האזור, מהן נלמד על מעמד הנשים בהודו. אחר הצהריים נמשיך לשופינג ושוטטות ולעת ערב, נצא לבילוי משותף ונצפה בסרט הודי בבית הקולנוע המקומי. חוויה.. נלון בג'איפור.

יום 8 – 27.10 – מקדשי גלטה וטקסים בורינדבאן – היום נבקר במקדשי גלטה הסמוכים לג'איפור. מקדשי האבן חצובים בהר בו משוטטים חופשי להקות קופים, פרות, עיזים וגם טווסים… בהמשך, נגיע אל וורינדאבאן, העיירה הידועה גם כמקום הפולחן של האל האהוב על ההינדים – קרישנה. לכאן הגיעה מירה באי במסעותיה אחר אהובה קרישנה, וכאן גם נעלמה… לאן?. חסידי ההארי קרישנה בחרו בוורינדבאן כמקום מושבם. הינדים רבים כמו גם מערביים, בחרו לחיות כאן קצת אחרת והם מקיימים כאן מידי לילה, טקס מרשים, צבעוני ומיוחד ואנו נשתתף בטקס המרהיב הזה. נלון במאתורה

יום 9 – 28.10 – סאטי ואלמנות: עד להיכן מגיעה התמסרות?… הסאטי, (מנהג שריפת האלמנה על מדורת בעלה) אשר אסור כיום בהודו, גורם כיום למשפחות לשלח את הנשים שהתאלמנו אל בתי האלמנות (מי ראתה את הסרט "מים"?), נכנס לבית אלמנות שכזה לביקור מטלטל במיוחד.. .את שעות אחר הצהריים נבלה במקדשים העתיקים שלשפת היאמונה, ונצפה בטקסי ההיטהרות וסירות עולי הרגל הממלאים את גדות הנהר. נלון במאתורה.

יום 10 – 29.10 – אל אגרה – הטאג' מאהל וסיפורי האהבה.. היום נצא לבקר באגרה – עירו של אחד משבעת פלאי עולם. כאן נוכל להתרשם מה"טאג' מאהל", אחד המונומנטים הכבירים שנבנה למען האהבה (?), נשמע את הסיפור הכרוך בבניית הקבר ונוכל להתרשם מהעבודה האדירה שהושקעה בו. נלון באגרה.

יום 11 – 30.10 – אל רישיקש – עיר החכמים. עם בוקר נצא ברכבת השטבדי אכספרס אל רישיקש. "עיר החכמים" זה כינויה של רישיקש והיא מכילה עשרות אשראמים. רבים נוהרים לכאן ללמוד את רזי ההינדואיזם, היוגה והמדיטציה. נטייל בעיר ומקדשיה, נשתתף בפולחן השקיעה על גדת הנהר – טקס הגנגה פוג'ה ונטייל באזור. נלון ברישיקש.

יום 12 – 31.10 – מרחב לנפש ומרחב לאמונה… לאחר שיעורי היוגה והמדיטציה של שעות הבוקר, נצא אל הרידוואר השכנה, לחזות באחד הפולחנים העתיקים והמרשימים בהודו כולה: טקס הארטי הנערך ערב ערב עם השקיעה לגדות הנהר. מאות אלפי מאמינים גודשים את שפת הנהר בתקווה לקבל משהו מהקדושה האופפת את המקום ואנו נצטרף אליהם בתפילה ושירה… נלון ברישיקש

יום 13 – 1.11 – חיפושיות וטבע… העיירה השוכנת לרגלי ההימלאיה ההודית ומאות החכמים והגורואים הממלאים אותה, היוו מקום השראה לחברי הביטלס, אשר ביקרו בה ויצרו בה. נבקר באשראם שבו שהו, המהווה עד היום מקום משיכה לסקרנים רבים, שעדיין זוכרים… בהמשך, נצא בטיול ג'יפים אל השמורה המקיפה את המקום ונתרשם מהנופים המרשימים המקיפים את רישיקש.

יום 14 – 2.11 – השיבה לדלהי – הבוקר, נחווה מדיטציה עם קערות טיבטיות, וניפרד מהמקום הקסום הזה ואנשיו מאירי הפנים. אחר הצהריים נשים פעמינו לרכבת, אל העיר הגדולה דלהי, אליה נגיע בשעת ערב. נקנח את המסע בארוחת סיום ומסיבת פרידה. נלון בדלהי.

יום 15 – 3.11 – ביקור אחרון ופרידה.. עם בוקר, נשים פעמינו אל המקדש הכי מרשים בהודו: מקדש אקשרדהם. ה"דיסנילנד" של הודו, המקדש הכי מפואר באזור. כאן נראה כיצד נוצר אל ומתווסף למיתולוגיה ההודית, אל חי בשר ודם… בשעת אחר הצהריים נצא לטיסה חזרה וננחת בערב, אל המציאות שלנו.

* ייתכנו שינויים.


 

סדרת מפגשי הכנה:

תאריךשעה יוםנושא המפגש - לקראת "מסע נשי" להודו
23.6.2420:00א'יומן מסע בכורסא, עם ריקי, מנהלת "מסע נשי" - מפגש חוויה... בזום.
16.7.2420:00ג'"בין הסארי לסאטי" - על נשות הודו הרחוקה עם ריקי
13.8.2420:00ג'סיפורי קרישנה: במחול הודי קלאסי עם מיאלה - הרצאה, הדגמות והתנסות..
18.9.2420:00ד'על המוסיקה ההודית הקלאסית – מופע שירה עם קרן סנפיר - זמרת הודית.
10.10.2420:00ה'לקראת מסע: הדרכה טכנית, על גמישות ועוד... עם ריקי בזום.

 

מחיר הטיול: 4470$ לנרשמות עד לתאריך 10.7.24 (לאחר מכן יעלה מחיר הטיול ב-130 דולר).
גודל הקבוצה: 15-25 נוסעות.

המחיר כולל:
* טיסת אייר אינדיה ישירה (כ 5-6 שעות טיסה) ת"א – דלהי – ת"א.
* מלונות מהדרגה הראשונה ומהמשובחים שבנמצא (מלונות 4-5 כוכבים ומלונות מורשת).
* חצי פנסיון לאורך כל הטיול (כולל 2 בקבוקי מים לכל יום, לאורך כל הטיול). * כניסות לאתרים לפי הרשום בתוכנית.
* *ריקי כהן – מלוות "מסע נשי" וכן מדריכים מקומיים.
* אוטובוס תיירות ממוזג מרווח ומודרני לכל הסיורים וכן ג'יפים לפי תכנית הטיול * רכבות ע"פ התכנית, במחלקה ראשונה.
* קופת טיפים לנותני שירותים בחו"ל (לא כולל טיפ למדריכה הישראלית).
* סדרת מפגשי הכנה בארץ (חמישה מפגשים) וכן תכנית מלאה בסדנאות, מפגשים ופעילויות המיוחדים למסע זה.
המחיר אינו כולל:
* חיסונים, ביטוח בריאות ומטען. הנוסעות מתבקשות להצטייד בביטוח בריאות אישי, מורחב ומותאם למצבכן האישי ולמסלול הטיול וכן ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה שהיא. כמו כן, הנוסעות מתבקשות להתקשר ללשכת הבריאות לצורך ייעוץ וקבלת חיסונים מתאימים לפחות חודש מראש.
* ויזה להודו.
* הוצאות בעלות אופי אישי: ארוחות, פעילויות, ביקורים, נסיעות וסיורים שאינם כלולים בתכנית הטיול.
תשלום: 500$ בהרשמה, בצ'ק, מזומן דולרי או בהעברה בנקאית לפקודת ריקי כהן. יתרת התשלום תתבצע ע"פ הוראות העברה שיימסרו נרשמות, בהמשך.

דמי ביטול:

מההרשמה ועד 91 ימים לפני יציאה – 50$ שלא יוחזרו בשום מקרה /// 90-60 ימים לפני יציאה – 500$ /// 59-45 ימים לפני יציאה – 1000$ /// 30-40 ימים לפני היציאה – 1200$ //29-15 ימים לפני היציאה – 1700$ /// 7-14 ימים לפני היציאה – 2950$ /// פחות משבוע לפני היציאה – אין החזר כספי. מומלץ לנוסעות שלנו, לרכוש ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה שהיא, בתוך 7 ימים מתאריך ההרשמה לטיול. * ייתכנו שינויים.


 

וקצת על מלוות המסע זה:


ריקי כהן  – הקימה ומנהלת את "מסע נשי" מזה 20 שנים, תדריך ותלווה את המסע. ריקי תחלוק אתכן את אהבתה הגדולה להודו, תרבותה ואנשיה, תעשיר את הקבוצה בידע, בניסיון ובמיומנויות מתחומים נוספים שונים. מוסיקאית ותרפיסטית בהכשרתה. בנוסף. יתלוו למסע מדריכים מקומיים ויתקיימו מפגשי נשים וסדנאות שונות, במהלך הטיול.

מיכל ג'יין – למעלה מעשור, חיה מיכל בהודו, הקימה בה משפחה וחיים… מיכל, תלווה את המסע שלנו ותעשיר אותנו בידע מחיי היומיום ומהליכות המקום..

"מסע נשי", ריקי כהן, 0522-311380 , במייל: [email protected]

שתפי ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp chat