טיול ליפן שיראקווה-גו

טיול ליפן שיראקווה-גו

טוקיו וקיוטו הן שמות המוכרים לכל אחד בעולם. אין (כמעט) תייר שמתכנן טיול ליפן ולא מתכנן ביקור בשתי הערים הללו המייצגות את שני הקצוות של יפן – המסורת והמודרנה.

אבל הפעם אני רוצה לקחת אתכם למקום קסום באזור הפחות מוכר של יפן – לאלפים היפנים.

כאשר יפן נפתחה למערב היא מאוד רצתה להידמות לו ולכן החליטה שרכס ההרים העצום הנמצא במרכז האי הגדול הונשו ייקרא מעתה – האלפים היפניים. בלב הרי האלפים היפנים ישנו כפר יפני מדהים עם בתים משומרים מלפני כ-400 שנה. ביקור בכפר הזה מרגיש כמו חזרה במנהרת הזמן לעולם אחר ומהווה הזדמנות נדירה לראות ולחוות איך חיו אנשים באזור הכפרי של יפן בתקופה בה למערביים לא היתה גישה למדינה הזו.

במהלך הטיול ליפן, בעודכם שם תרגישו כאילו אתם חוזרים אחורה לתקופת אדו (1603-1868), לתקופה בה יפן בחרה בבידוד כלכלי ופוליטי, והיתה סגורה בפני העולם כמעט לחלוטין, תקופה של סמוראים וגיישות, שלרגע תרגישו שאתם חלק ממנה.

הכפר שיראקווה-גו הוא אחד מאתרי מורשת של אונסק"ו, ומאופיין בבתי עץ ייחודיים לאזור. בניגוד לבתים הקטנים שיש בערי יפן ובעיקר בטוקיו, פה הבתים גדולים ומרווחים, בני 3-4 קומות אשר נועדו לאכסן משפחות מורחבות כפי שפעם נהגו לחיות ביפן. הבתים שימשו גם כמרחב לתעשיות ביתיות מקומיות, כמו למשל גידול זחלי משי.

הבתים בנויים בסגנון שנקרא gessho-zukuri (בנייה בסגנון ידיים בתפילה) ולהם גגות קש משופעים במיוחד המזכירים "גאשו" – תנוחה של שתי ידיים המוצמדות לתפילה. הבניה המיוחדת הזו והשיפוע החד נועדו לאפשר לבתים לעמוד גם בזמן של שלגים כבדים שלא חסרים פה בחורף. בשל השלגים הכבדים ומיקומו בלב האלפים שימש האזור במהלך ההיסטוריה כמקום מפלט למנודים ומובסים.

למרות שגם היום הגישה לכפר בחורף יכולה להיות בעייתית, באביב ובסתיו הופך הכפר לאטרצייה תיירותית בזכות הנוף המדהים והבתים המשומרים שבו. באזור כפרים נוספים שמשמרים את סגנון הבנייה הזה, אבל שיראקווה-גו הוא הכפר היפה מכולם!!

אם גם אתן חלמתן על טיול נשים ליפן, אם גם אתן הייתן רוצות לבקר במקום הקסום הזה ולהרגיש חלק מההיסטוריה,
אתן מוזמנות להצטרף אלינו לטיול ליפן באביב 2015 במסגרת "מסע נשי. "

במסע הזה נטייל מספר ימים באלפים היפנים, נבקר בשיראקווה-גו, ונדמיין איך זה לחיות בחורף מושלג בכפר קטן ביפן בלב ההרים. כדי להשלים את החוויה נלון בטאקאימה, עיירה קטנה הנמצאת במרחק קצר משיראקווה גו ומפורסמת, בין היתר, במעיינות החמים המדהימים שבה. כשתשבו בתוך בריכות המים החמים, תוכלו ליהנות אפילו מהמחשבות על החורף הקר של האזור.

מזמינה אתכם לכתוב לי בדף הפייסבוק אם הייתם בישראקווה-גו, והאם גם אתם מרגישים שזה אחד המקומות הקסומים ביפן.

עדי ענבר-שמן, מדריכת טיול ליפן במסגרת "מסע נשי".

 

שתפי ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp chat