מה לשים במזוודה לקראת טיול ליפן?

מה לשים במזוודה לקראת טיול ליפן?

מסע נשי ליפן, אביב 2015  "מה הכי כדאי שיהיה במזוודה שלך?"

שמחה רבה שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא…
ואנחנו יוצאות למסע כבר נרשמת, שילמת על הכל, עברת את כל ערבי המבוא, למדת דבר אחד או שניים על יפן, העלית את סף ההתרגשות…

אבל… מה באמת כדאי לקחת איתך במזוודה?

1. ספר לקריאה , אפילו שניים – ההמלצה שלי היא לקחת ספר אחד שקשור ביפן (זה יכול להיות ספר הדרכה, רומן או כל ז'אנר ספרותי אחר שקשור ביפן – מה שמתאים לך, ורק לך). וספר נוסף שאת אוהבת, משהו קליל…

2. תרמיל גב קטן למשך היום – תאמינו לי, מהרבה שנות הדרכה אני ממליצה בכל פה להסתובב עם תיק שיושב על שתי הכתפיים. כשמטיילים הרבה, זה יותר נוח בצורה משמעותית. וכדאי שהוא יהיה מספיק גדול לשים בו בקבוק מים קטן (חובה!!), את כל הפיצעפקס הנשיים שלנו ואולי כמה מזכרות קטנות שתרצי לאסוף בדרך. אם תיק על הגב לא בא בחשבון מבחינתך, אנא בחרי תיק צד נוח, גדול מספיק לכל מה שכבר הזכרתי.

את תיק הצד שאת אוהבת הביאי במזודה, לשעות הערב.

3. נעליים – באופן אישי, אני לא אוהבת לנעול נעלי ספורט. מעדיפה את הסגנון הספורט-אלגנט… אם גם את כמוני, לכי על מגף נוח כנעל עיקרית, ונעלי ספורט במזודה ליתר בטחון. יהיו ימים שבכל זאת תצטרכי אותן…

בכל מקרה קחי בחשבון את מנהג חליצת הנעליים ביפן. לא אחת תתבקשי להסיר את נעלייך , אז כדאי שאלה יהיו נעליים נוחות לחליצה. (וגרביים יפים וללא קרעים מתחת…)

אין צורך להביא נעלי אצבע ליפן, שכן בכל מקום חולצים נעליים, ומקבלים נעליים חלופיות. במקום הביאי נעלי סירה, או נעל עם עקב קטן ונוח – כשיוצאים בערב או אפילו במסעדת המלון תרצי אולי להיראות יותר אלגנטית.

(להשלמת המראה, הייתי שמה גם שמלה אחת לפחות במזודה).

4. צעיפים – להשלמת המראה ולחימום הצוואר, הייתי מניחה גם 2 צעיפים לפחות. וקונה עוד אחד ביפן…

5. ביגוד – בשיטת הבצל הידועה – את צריכה שיהיה לך מקצר ועד ארוך. כלומר, מגופיות וחולצות ללא שרוול, דרך חולצות ארוכות ועד סוודר, פליז או עליונית חמה אחרת. בגד ים? אני תמיד מביאה… אבל אף לא משתמשת. ביפן נכנסים לאמבטיה כמו גם למרחצאות הציבוריים בעירום מלא. אז תתענגי על זה…

6. מתנות – ביפן מאוד אוהבים מתנות; גם לתת וגם לקבל… ייתכן שלפעמים תרצי גם את לתת מתנות קטנות מ"ארץ הקודש". זו יכולה להיות כל מזכרת קטנה מהארץ – מוצרי ים המלח, סבונים משמן זית, אוכל כמו זיתים (בקופסא סגורה הרמטית בלבד), תמרים, פירות יבשים למיניהם, עוגיות עבאדי, חלוה ועוד. אלה לא חייבים להיות דברים יקרים. ביפן קוראים לזה: kimuchi dake…, כלומר – משהו שהוא קשור לרגש ולא לכסף. והיפנים אוהבים מתנות מתכלות, כך שאוכל הוא אפשרות טובה.

אה, כן. הכי חשוב בעניין המתנות הוא שהן יהיו עטופות יפה ככל האפשר. בהקשר הזה נהוג ביפן להסתכל בקנקן יותר מאשר על מה שיש בו.

7. מצלמה – טלפון – מטען.

אם אתן מתכוונות להשתמש בטלפון הסלולרי שלכן כמצלמה, כדאי לכן לחשוב על מטען נייד למשך היום כשאתן מטיילות (עולה פחות מ-200 ש"ח בארץ). ביפן, בניגוד אלינו, לא תמצאו מקום להטעין טלפונים במהלך יום הטיול. אם אתן מביאות מצלמה נפרדת אל תשכחו להביא גם לה בטריה נפרדת (במקרה הצורך, יפן זה ה-מקום להשלים חוסרים).

8. שנאי – ככה קוראים לזה?

אני מתכוונת לחלק הזה שמתחבר לשקעים שבחשמל… ביפן השקעים הם צרים וארוכים, ואצלנו עגלגלים ושמנמנים מעט. הביאו אתכן מתאם להטענת טלפונים וחשמליים אחרים.

9. ואחרון חביב: כסף – אמנם לא במזודה, אלא בתיק צד…

המלצתי היא להביא מספיק כסף מזומן ביינים (כן, ממש לקנות יינים כבר בארץ – ב change או בבנק הדואר, זה הכי משתלם). וליתר בטחון קחו אתכן כרטיס אשראי בינלאומי, למקרה הצורך. אי אפשר לדעת כמה תתפתו לקנות…

ועוד אחרון חביב בהחלט – אל תשכחו להכניס למזודה גם כמה טיפות של פתיחות, שמחה והתרגשות לקראת העולם המופלא שמחכה לכן.

JAPAN, here we come…

אם יש לכן עוד שאלות לגבי מה לקחת במזודה ליפן או שאלות אחרות, מוזמנות לכתוב לי ל: yapanichi@gmail.com

מתרגשת בהחלט לקראת המסע המתקרב עלינו לטובה.

שלכן, עדי ענבר-שמן

 

שתפי ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp chat