שרית ישי מראיינת את ריקי כהן בתכנית הטלוויזיה "חיים טוב"

שרית ישי מראיינת את ריקי כהן בתכנית הטלוויזיה "חיים טוב"

ריקי, רותה וגלית חשבו על רעיון מקורי, אבל מתבקש: הן מארגנות טיול להודו לנשים בלבד, שהוא גם מסע פנימי. שרית ישי-לוי מארחת את ריקי ומביאה את כל הפרטים:
ריקי, רותה וגלית מציעות טיולים להודו לנשים ממעמדות שונות ומגילאים שונים. הודו מאוד מגוונת ואי אפשר להישאר אדישים אליה, וככל שיש יותר מפגשים עם יותר נשים, הודיות במקרה הזה, נוצרת למידה על עצמנו, כך שמדובר במסע פנימי לא פחות מאשר מסע חיצוני. הודו יודעת לחשוף את קצות העצבים של כל אחת, והטיול מאפשר את השיתוף אבל גם מאפשר מקום לכל אחת עם עצמה.

איך הכל התחיל
ריקי ורותה עבדו בטיפול מיוחד – רותה במחשבים, וריקי במוזיקה. הן החליטו שהן רוצות לעשות דברים למען נשים. לשתיהן שותפה, גלית, שבעברה היתה תרמילאית שחזרה מהודו עם סיפורים וחוויות שכישפו את רותה וריקי. ריקי גם היא הייתה בהודו, ושלושתנו עשו טיול הכנה, מתוך רעיון לשתף במסע הזה נשים נוספות. הן קשרו קשרים עם מקומיות, בדקו בתי מלון, ויצרו קשרים עם גורמים עסקיים וגם תוכניים.

ביחד זה יותר
במהלך הטיול הנשים חוות דברים שלא היו חוות לו היו נוסעות לבד. למשל, ביקור בבית אלמנות. נשים הודיות עוברות לגור בבית כזה אחרי שבעליהן נפטרים, ובעצם הן מנודות מהמשפחה שלהן. באחד הביקורים היתה אלמנה ישראלית, שהמפגש עם נשים שחוו את אותה חוויה במקום אחר ובתרבות אחרת גרם לה לחשוב על הבחירה שלה בחיים כאלמנה, ועל איך לזכות בחיים שלה בחזרה.
דוגמה נוספת: פגישה עם אשת אצולה, הנשואה לבן אצולה ומנהלת אחוזה שהיא בית מלון. זה מעניין ומגוון – העוני מול העושר, הצבעוניות מול הדלות. הנשים הישראליות חוות עם הנשים המקומיות את כל הטקסים, הצפצופים, הרעש והגועל של הרחובות, ובערב יש מסגרת משתפת של הקבוצה הישראלית.

שאנטי או מרתון
הטיול הוא אינטנסיבי, ובמהלכו עושים כל מיני סדנאות: למשל סדנת מחול הודי, סדנת מוסיקה ועוד המון הפתעות. יש מדריכת טיולים מהארץ, וגם מלווה (בד"כ רותה או ריקי) שאחראית לקטע החברתי. בכל יום רואים וחווים המון חוויות, ובסוף כל יום מתכנסים ונחים ומדברים על מה שעברנו. יש הנחיית קבוצות, וערב אחד מוקדש לשאלה 'מה הביא אותך למסע הזה?', ערב אחר לשאלה 'איזה חוויה הייתה לך הכי חזקה?' – בגלל שהודו מעלה המון רגשות ומחשבות וחשוב שיהיה מקום לשחרר ולהתאוורר.
לפני כל טיול כזה מתקיימים שלושה ערבי הכנה, כדי שהנשים יכירו את המדריכות, אחת את השנייה, וכן הרצאות על המקומות שהולכים לראות, איך לארוז, מה לקחת, חיסונים, וגם מפרטים מה הציפיות של כל אחת.

מסלול: מסלול אחד שמוקדש להודו הקלאסית, ומסלול שני בצפון הודו, שמתמקד יותר בטבע ובבודהיזם.
התנאים: התנאים טובים יחסית – בתי מלון מפנקים (למרות שזה לא כמו 5 כוכבים בארץ), אוטובוס צמוד, טיסות פנים, רכבות, 2 ארוחות ביום, טיפים, סבלים, הכל כלול במחיר.
משך הטיול: שבועיים.
למי מתאים: בד"כ הנשים שיוצאות הן בנות 40 עד 60. את מספיקה גם לחוות את הודו וגם להתגעגע הביתה. אבל הוא לא מתאים לכל אחת – גם בגלל העלות וגם בגלל התכנים שלו. הוא מתאים לנשים עם ילדים בוגרים, שיש להן כסף ורוצות לעשות קצת לעצמן. זה לא מתאים למי שקשה לה עם זמנים, או עם קבוצה.
עונה מומלצת: המסלול של הודו הקלאסית מומלץ בין ספטמבר לאפריל, והטיול לצפון הודו מומלץ בסביבות יולי-אוגוסט. בעתיד יהיה גם מסלול לדרום.

שתפי ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp chat